WYKSZTAŁCENIE

 

Psychologia

ze specjalnością kształtowanie i modyfikacja zachowań

Studia magisterskie

Uniwersytet  Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

 

Profilaktyka społeczna i resocjalizacja

ze specjalnością wychowawczą

Studia magisterskie

Uniwersytet Warszawski

 

Socjoterapia

Kwalifikacyjne studia podyplomowe

Uniwersytet Warszawski

 

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu

Kwalifikacyjne studia podyplomowe

Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu

 

 

DOŚWIADCZENIE

 

10.2017 – obecnie

Gabinet „Pomoc i wsparcie” w Warszawie

Psycholożka i terapeutka

  • konsultacje psychologiczno-pedagogiczne w sytuacjach konfliktowych w szkole
  • konsultacje w zakresie prawa oświatowego w sytuacjach konfliktowych w szkole
  • konsultacje w zakresie organizacji nauki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się
  • psychoedukacja dla rodziców dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz przejawiającymi zachowania z obszaru niedostosowania społecznego
  • psychoedukacja w sytuacji okołorozwodowej dla dzieci i rodziców
  • terapia młodzieży i młodych dorosłych z uzależnieniami behawioralnymi
  • terapia dzieci, młodzieży i młodych dorosłych z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi oraz adaptacyjnymi 
  • terapia dzieci i młodzieży samookaleczających się oraz po próbach samobójczych

 

01.2019 – obecnie

Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie dla Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy

Członkini

  • opiniowanie spraw dot. przemocy wobec dzieci i młodzieży

  • prowadzenie grup roboczych

  • prowadzenie rozmów z osobami doznającymi przemocy

 

03.2021 – obecnie

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Dzielnicy Ochota

Członkini

  • formalne prowadzenie spraw zgłoszonych do KRPA

  • prowadzenie rozmów z osobami nadużywającymi alkoholu i ich bliskimi

 

09.2010 – 08.2022

Szkoła Podstawowa nr 175 w Warszawie

Psycholożka i pedagog szkolna

  • tworzenie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji z nauczycielami, rodzicami, opiekunami prawnymi oraz kuratorami uczniów i rodzin
  • prowadzenie interwencji kryzysowych dla uczniów i rodziców w tym interwencja kryzysowa przeprowadzona po samobójczej śmierci ucznia 6 klasy dla uczniów i rodziców
  • projektowanie, wdrażanie oraz koordynowanie autorskich programów i projektów wychowawczych, socjoterapeutycznych oraz psychoedukacyjnych
  • prowadzenie zajęć profilaktycznych w klasach – realizacja różnego rodzaju projektów i programów profilaktyki uniwersalnej w klasach I–VIII
  • prowadzenie konsultacji indywidualnych i zajęć grupowych z dziećmi, rodzicami oraz nauczycielami
  • koordynowanie pracy zespołu nauczycieli współorganizujących kształcenie specjalne; wspieranie w przygotowywaniu i bieżącym prowadzeniu dokumentacji uczniów z SPE
  • organizowanie szkoleń dla nauczycieli z zakresu zaburzeń zachowania i specjalnych potrzeb edukacyjnych
  • organizowanie na terenie szkoły pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze SPE; koordynowanie i wspieranie nauczycieli w zakresie przygotowywania i bieżącej realizacji dostosowań metod i form pracy dla uczniów z SPE oraz uczniów z opiniami o specyficznych problemach w uczeniu się
  • koordynowanie procedury Niebieskiej Karty na terenie szkoły
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami zajmującymi się pomocą i wspieraniem dziecka i rodziny
  • współpraca z rodzicami uczniów pochodzenia wietnamskiego – organizacja wsparcia w nauce, organizowanie zebrań dla rodziców z tłumaczem, organizowanie materiałów w języku wietnamskim, organizowanie Dni Kultury Wietnamskiej

 

11.2010 – 09.2012

Dom Dziecka nr 4 w Warszawie

Starsza wychowawczyni

  • tworzenie oraz koordynowanie autorskich programów profilaktycznych i psychoedukacyjnych dla wychowanków oraz ich rodzin
  • prowadzenie współpracy z nauczycielami, służbami porządkowymi, samorządem lokalnym oraz organizacjami pozarządowymi
  • tworzenie scenariuszy zajęć grupowych oraz ich przeprowadzanie dla wychowanków oraz ich rodzin

 

05.2010 – 12.2011

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie

V-ce dyrektorka

  • projektowanie oferty szkoleń rozwojowych dla nauczycieli, wychowawców oraz wolontariuszy
  • organizowanie, koordynowanie oraz prowadzenie szkoleń

 

09.2008 – 09.2010

Bursa Szkolna nr 4 w Warszawie

Wychowawczyni

  • pełnienie funkcji wychowawcy grupy dziewcząt w wieku 15–18 lat
  • prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych

 

02.2007 – 12.2011

Fundacja „Ja – Obywatel”

Prezeska

  • konstruowanie i realizowanie projektów z zakresu: bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, profilaktyki raka piersi i raka szyjki macicy, honorowego krwiodawstwa, transplantologii, aktywizacji seniorów, edukacji obywatelskiej
  • pozyskiwanie inwestorów oraz partnerów biznesowych, nadzorowanie księgowości oraz dokumentacji fundacji, przygotowywanie dokumentacji w konkursach o dofinansowanie działań
  • organizowanie zajęć i imprez edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, wyjazdów wakacyjnych dla dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych

 

09.2002 – 06.2004

Katolickie Liceum Ogólnokształcące i Gimnazjum pw. św. Augustyna

Nauczycielka Wiedzy o Społeczeństwie

  • prowadzenie lekcji z zakresu Wiedzy o Społeczeństwie
  • koordynowanie programu edukacji europejskiej oraz opieka nad Szkolnym Klubem Europejskim
  • prowadzenie Szkolnego Koła Honorowych Krwiodawców
  • współpraca z pedagogiem szkolnym – organizowanie wsparcia pedagogicznego dla uczniów w klasach maturalnych

 

01.2000 – 05.2005

Wydział programowy Komendy Chorągwi Stołecznej Związku Harcerstwa Polskiego

Kierowniczka

  • opracowywanie i wdrażanie programów edukacyjnych dla grup młodzieżowych w województwie mazowieckim i całej Polsce
  • koordynowanie pracy liderów młodzieżowych, prowadzenie poradni internetowej dla instruktorów w całej Polsce
  • prowadzenie szkoleń dla liderów młodzieżowych w całej Polsce z zakresu metodyki pracy z zespołem dziecięcym i młodzieżowym
  • opracowanie i koordynowanie zajęć edukacyjnych i rozwojowych dla kilkusetosobowej reprezentacji Chorągwi Stołecznej ZHP na Światowym Zlocie Harcerstwa Polskiego Gniezno 2000

 

 

PRZEBYTE KURSY I UZYSKANE UPRAWNIENIA

 

  • diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem Zestawu Kwestionariuszy CONNERS 3
  • diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Ocena symptomów depresji u dzieci i młodzieży za pomocą kwestionariusza CDI 2
  • diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Skala inteligencji STANFORD-BINET 5
  • trener – Stowarzyszenie ACBS Polska, 2020: Terapia akceptacji i zaangażowania w interwencji kryzysowej
  • edukator – Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie, 2018 i 2019: Edukator profilaktyki uzależnień I i II stopnia
  • trener ­– Tutor w Warszawie, 2018: Trening Umiejętności Społecznych
  • terapeuta – Centrum CBT EDU w Warszawie, 2014: Terapia behawioralno-poznawcza dzieci i młodzieży
  • trener – Fundacja 11 MUZ w Łodzi, 2014: Kurs trenerski I stopnia
  • trener – Centrum Szkoleniowe Marabut w Warszawie, 2013: Wczesna profilaktyka – program Magiczne Kryształy
  • trener – ORE w Warszawie, cz. I – 2012, cz. II, III – 2013: Szkoła dla rodziców i wychowawców
  • trener – Instytut AMITY w Warszawie, 2011: Trening Zastępowania Agresji
  • trener – ORE w Warszawie, 2010: Trening pewności siebie dla dzieci ofiar przemocy rówieśniczej
  • trener – IDEO w Warszawie, 2008: Trener Organizacji Pozarządowych NGO
  • kierownik wypoczynku – GK ZHP w Warszawie, 1997: Kurs Kierowników Placówek Wypoczynku

 

 

 

PRZEPROWADZONE PROJEKTY

 

  • Obozy dla dzieci i młodzieży – organizacja i nadzór merytoryczny nad wychowawcami grup, prowadzenie zajęć dla uczestników, szkolenia wychowawców grup, organizacja formalna i przygotowanie miejsca wypoczynku, pełnienie funkcji kierowniczych, organizacja i prowadzenie merytoryczne kursów szkoleniowych dla kadry na różnym szczeblu – ZHP, Fundacja „Ja- Obywatel” (1992–2010)
  • Zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym oraz psychoedukacyjnym dla dzieci i młodzieży na obozach organizowanych przez Fundację „Ja – Obywatel” (100 godzin)
  • Grupa socjoterapeutyczna dla dziewcząt – Bursa Szkolna nr 4 w Warszawie (30 godzin)
  • Zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym i psychoedukacyjnym dla młodzieży w wieku 13–17 lat – Filia nr 1 Domu Dziecka nr 4 w Warszawie (60 godzin)
  • Grupa socjoterapeutyczna dla dzieci w wieku 7–9 lat – Ognisko Wychowawcze „Stara Prochownia” (15 godzin)
  • Grupy socjoterapeutyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej z rodzin, w których występuje problem alkoholowy, oraz dla rodzin, w których występuje konflikt okołorozwodowy u rodziców (140 godzin)
  • Grupa psychoedukacyjna dla rodziców – Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (60 godzin)
  • Grupa psychoedukacyjna dla osadzonych w Zakładzie Karnym w Płocku (80 godzin)
  • Trening Umiejętności Społecznych (120 godzin)
  • Opieka indywidualna nad rodzinami, regularne spotkania, monitorowanie wprowadzania zmian w procesie wychowania, mediacje między rodzicami i dziećmi, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów, wsparcie nauczycieli i rodziców (ok. 500 godzin)

 

 

Doświadczenie zawodowe

Joanna Bielicka

Psycholożka, pedagożka, psychoterapeutka

Joanna Bielicka

502 222 542