WYKSZTAŁCENIE
Psychologia
ze specjalnością kształtowanie i modyfikacja zachowań
Studia magisterskie
Uniwersytet Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Profilaktyka społeczna i resocjalizacja
ze specjalnością wychowawczą
Studia magisterskie
Uniwersytet Warszawski
Socjoterapia
Kwalifikacyjne studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu
Kwalifikacyjne studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu
DOŚWIADCZENIE
10.2017 – obecnie
Gabinet „Pomoc i wsparcie” w Warszawie
Psycholożka i terapeutka
- konsultacje psychologiczno-pedagogiczne w sytuacjach konfliktowych w szkole
- konsultacje w zakresie prawa oświatowego w sytuacjach konfliktowych w szkole
- konsultacje w zakresie organizacji nauki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się
- psychoedukacja dla rodziców dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) oraz przejawiającymi zachowania z obszaru niedostosowania społecznego
- psychoedukacja w sytuacji okołorozwodowej dla dzieci i rodziców
- terapia młodzieży i młodych dorosłych z uzależnieniami behawioralnymi
- terapia dzieci, młodzieży i młodych dorosłych z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi oraz adaptacyjnymi
- terapia dzieci i młodzieży samookaleczających się oraz po próbach samobójczych
01.2019 – obecnie
Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie dla Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
Członkini
-
opiniowanie spraw dot. przemocy wobec dzieci i młodzieży
-
prowadzenie grup roboczych
-
prowadzenie rozmów z osobami doznającymi przemocy
03.2021 – obecnie
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Dzielnicy Ochota
Członkini
-
formalne prowadzenie spraw zgłoszonych do KRPA
-
prowadzenie rozmów z osobami nadużywającymi alkoholu i ich bliskimi
09.2010 – 08.2022
Szkoła Podstawowa nr 175 w Warszawie
Psycholożka i pedagog szkolna
- tworzenie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji z nauczycielami, rodzicami, opiekunami prawnymi oraz kuratorami uczniów i rodzin
- prowadzenie interwencji kryzysowych dla uczniów i rodziców w tym interwencja kryzysowa przeprowadzona po samobójczej śmierci ucznia 6 klasy dla uczniów i rodziców
- projektowanie, wdrażanie oraz koordynowanie autorskich programów i projektów wychowawczych, socjoterapeutycznych oraz psychoedukacyjnych
- prowadzenie zajęć profilaktycznych w klasach – realizacja różnego rodzaju projektów i programów profilaktyki uniwersalnej w klasach I–VIII
- prowadzenie konsultacji indywidualnych i zajęć grupowych z dziećmi, rodzicami oraz nauczycielami
- koordynowanie pracy zespołu nauczycieli współorganizujących kształcenie specjalne; wspieranie w przygotowywaniu i bieżącym prowadzeniu dokumentacji uczniów z SPE
- organizowanie szkoleń dla nauczycieli z zakresu zaburzeń zachowania i specjalnych potrzeb edukacyjnych
- organizowanie na terenie szkoły pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze SPE; koordynowanie i wspieranie nauczycieli w zakresie przygotowywania i bieżącej realizacji dostosowań metod i form pracy dla uczniów z SPE oraz uczniów z opiniami o specyficznych problemach w uczeniu się
- koordynowanie procedury Niebieskiej Karty na terenie szkoły
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami zajmującymi się pomocą i wspieraniem dziecka i rodziny
- współpraca z rodzicami uczniów pochodzenia wietnamskiego – organizacja wsparcia w nauce, organizowanie zebrań dla rodziców z tłumaczem, organizowanie materiałów w języku wietnamskim, organizowanie Dni Kultury Wietnamskiej
11.2010 – 09.2012
Dom Dziecka nr 4 w Warszawie
Starsza wychowawczyni
- tworzenie oraz koordynowanie autorskich programów profilaktycznych i psychoedukacyjnych dla wychowanków oraz ich rodzin
- prowadzenie współpracy z nauczycielami, służbami porządkowymi, samorządem lokalnym oraz organizacjami pozarządowymi
- tworzenie scenariuszy zajęć grupowych oraz ich przeprowadzanie dla wychowanków oraz ich rodzin
05.2010 – 12.2011
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie
V-ce dyrektorka
- projektowanie oferty szkoleń rozwojowych dla nauczycieli, wychowawców oraz wolontariuszy
- organizowanie, koordynowanie oraz prowadzenie szkoleń
09.2008 – 09.2010
Bursa Szkolna nr 4 w Warszawie
Wychowawczyni
- pełnienie funkcji wychowawcy grupy dziewcząt w wieku 15–18 lat
- prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych
02.2007 – 12.2011
Fundacja „Ja – Obywatel”
Prezeska
- konstruowanie i realizowanie projektów z zakresu: bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, profilaktyki raka piersi i raka szyjki macicy, honorowego krwiodawstwa, transplantologii, aktywizacji seniorów, edukacji obywatelskiej
- pozyskiwanie inwestorów oraz partnerów biznesowych, nadzorowanie księgowości oraz dokumentacji fundacji, przygotowywanie dokumentacji w konkursach o dofinansowanie działań
- organizowanie zajęć i imprez edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, wyjazdów wakacyjnych dla dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych
09.2002 – 06.2004
Katolickie Liceum Ogólnokształcące i Gimnazjum pw. św. Augustyna
Nauczycielka Wiedzy o Społeczeństwie
- prowadzenie lekcji z zakresu Wiedzy o Społeczeństwie
- koordynowanie programu edukacji europejskiej oraz opieka nad Szkolnym Klubem Europejskim
- prowadzenie Szkolnego Koła Honorowych Krwiodawców
- współpraca z pedagogiem szkolnym – organizowanie wsparcia pedagogicznego dla uczniów w klasach maturalnych
01.2000 – 05.2005
Wydział programowy Komendy Chorągwi Stołecznej Związku Harcerstwa Polskiego
Kierowniczka
- opracowywanie i wdrażanie programów edukacyjnych dla grup młodzieżowych w województwie mazowieckim i całej Polsce
- koordynowanie pracy liderów młodzieżowych, prowadzenie poradni internetowej dla instruktorów w całej Polsce
- prowadzenie szkoleń dla liderów młodzieżowych w całej Polsce z zakresu metodyki pracy z zespołem dziecięcym i młodzieżowym
- opracowanie i koordynowanie zajęć edukacyjnych i rozwojowych dla kilkusetosobowej reprezentacji Chorągwi Stołecznej ZHP na Światowym Zlocie Harcerstwa Polskiego Gniezno 2000
PRZEBYTE KURSY I UZYSKANE UPRAWNIENIA
- diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem Zestawu Kwestionariuszy CONNERS 3
- diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Ocena symptomów depresji u dzieci i młodzieży za pomocą kwestionariusza CDI 2
- diagnosta – Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku, 2021: Skala inteligencji STANFORD-BINET 5
- trener – Stowarzyszenie ACBS Polska, 2020: Terapia akceptacji i zaangażowania w interwencji kryzysowej
- edukator – Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie, 2018 i 2019: Edukator profilaktyki uzależnień I i II stopnia
- trener – Tutor w Warszawie, 2018: Trening Umiejętności Społecznych
- terapeuta – Centrum CBT EDU w Warszawie, 2014: Terapia behawioralno-poznawcza dzieci i młodzieży
- trener – Fundacja 11 MUZ w Łodzi, 2014: Kurs trenerski I stopnia
- trener – Centrum Szkoleniowe Marabut w Warszawie, 2013: Wczesna profilaktyka – program Magiczne Kryształy
- trener – ORE w Warszawie, cz. I – 2012, cz. II, III – 2013: Szkoła dla rodziców i wychowawców
- trener – Instytut AMITY w Warszawie, 2011: Trening Zastępowania Agresji
- trener – ORE w Warszawie, 2010: Trening pewności siebie dla dzieci ofiar przemocy rówieśniczej
- trener – IDEO w Warszawie, 2008: Trener Organizacji Pozarządowych NGO
- kierownik wypoczynku – GK ZHP w Warszawie, 1997: Kurs Kierowników Placówek Wypoczynku
PRZEPROWADZONE PROJEKTY
- Obozy dla dzieci i młodzieży – organizacja i nadzór merytoryczny nad wychowawcami grup, prowadzenie zajęć dla uczestników, szkolenia wychowawców grup, organizacja formalna i przygotowanie miejsca wypoczynku, pełnienie funkcji kierowniczych, organizacja i prowadzenie merytoryczne kursów szkoleniowych dla kadry na różnym szczeblu – ZHP, Fundacja „Ja- Obywatel” (1992–2010)
- Zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym oraz psychoedukacyjnym dla dzieci i młodzieży na obozach organizowanych przez Fundację „Ja – Obywatel” (100 godzin)
- Grupa socjoterapeutyczna dla dziewcząt – Bursa Szkolna nr 4 w Warszawie (30 godzin)
- Zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym i psychoedukacyjnym dla młodzieży w wieku 13–17 lat – Filia nr 1 Domu Dziecka nr 4 w Warszawie (60 godzin)
- Grupa socjoterapeutyczna dla dzieci w wieku 7–9 lat – Ognisko Wychowawcze „Stara Prochownia” (15 godzin)
- Grupy socjoterapeutyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej z rodzin, w których występuje problem alkoholowy, oraz dla rodzin, w których występuje konflikt okołorozwodowy u rodziców (140 godzin)
- Grupa psychoedukacyjna dla rodziców – Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (60 godzin)
- Grupa psychoedukacyjna dla osadzonych w Zakładzie Karnym w Płocku (80 godzin)
- Trening Umiejętności Społecznych (120 godzin)
- Opieka indywidualna nad rodzinami, regularne spotkania, monitorowanie wprowadzania zmian w procesie wychowania, mediacje między rodzicami i dziećmi, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów, wsparcie nauczycieli i rodziców (ok. 500 godzin)